Σαββατοκύριακo
27-28  Απριλίου 2024
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 4969RSS FEED
Αυτοί που δυσφημούν την Κρήτη
Γράφει η
Καίτη Βασιλάκου
Όταν η μητέρα μου που ήταν Κρητικιά ανακοίνωσε στο περιβάλλον της ότι επρόκειτο να παντρευτεί τον πατέρα μου που ήταν Πελοποννήσιος, οι άλλοι την κοίταξαν καχύποπτα και τη ρώτησαν: «Γιατί θέλεις να πάρεις αυτόν τον Παλιολλαδίτη; Χάθηκαν οι Κρητικοί;»

Παλιολλαδίτες ήταν όσοι προέρχονταν από την παλαιά Ελλάδα ή αλλιώς όσοι δεν ήταν Κρητικοί.

Σήμερα αυτή η διάκριση έχει αρκετά υποχωρήσει, όμως δεν έχει εντελώς εξαφανιστεί. Κάπου στο βάθος της ψυχής του ο Κρητικός αισθάνεται ότι ο «Παλιολλαδίτης» είναι ξένο σώμα στον τόπο του. Προφανώς αυτό έχει να κάνει με την ιδιαίτερη Ιστορία του νησιού.

Στην Κρήτη έχουν έρθει εν τω μεταξύ και κατοικούν μόνιμα όχι μόνο Έλληνες από την υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και πολλοί ξένοι από διάφορες χώρες της Ευρώπης.
Και εκτός αυτών στο νησί ζουν και πολλοί μετανάστες από τις φτωχές χώρες της Αφρικής και της Ασίας.

Οι Κρητικοί ωστόσο δεν ανοίγουν τόσο εύκολα τις αγκάλες τους στους ξένους. Είναι μεν φιλικοί απέναντί τους και φιλόξενοι, αλλά ένα με αυτούς δεν γίνονται. Πάντα υπάρχει η αόρατη διαχωριστική γραμμή που κρατά τους ξένους σε απόσταση.

Οι Κρητικοί είναι Κρητικοί, δηλαδή είναι κάτι άλλο, έτσι νιώθουν όσοι γεννήθηκαν και ζουν στο νησί και μάλιστα φρόντισαν να ενημερώσουν γι αυτό και τους άλλους Έλληνες, οι οποίοι επίσης έχουν την ίδια άποψη. Η διαφορά είναι ότι οι μεν Κρητικοί νιώθουν ότι είναι καλύτεροι από τους άλλους, οι δε άλλοι Έλληνες πιστεύουν ότι οι Κρητικοί ή είναι πολύ καλοί ή είναι πολύ κακοί.

Προκαταλήψεις ασφαλώς.

Το βέβαιο είναι ότι οι Κρητικοί στο παρελθόν έδωσαν δείγματα μεγάλου πατριωτισμού και ανδρείας και αυτό δεν μπορεί κανείς να τους το αμφισβητήσει. Σήμερα που ζούμε σε ειρηνικούς χρόνους και το νησί ευημερεί ποικιλοτρόπως, ο πατριωτισμός αυτός μεταλλάχθηκε σε τοπικισμό και η ανδρεία έγινε νταηλίκι.
Παραθέτω τίτλους πρόσφατων ειδήσεων:

Στάχτη έγινε το σπίτι του δράστη μετά το διπλό φονικό.
Εξαρθρώθηκε σπείρα διακίνησης ναρκωτικών με δράση σε όλη την Κρήτη.
Φορτίο όπλων από την Αμερική με τελικό προορισμό την Κρήτη.
Το αλκοόλ σκοτώνει τους νέους στην Κρήτη.
Εξαρθρώθηκε κύκλωμα παιδικής πορνογραφίας στην Κρήτη.
Ξυλοφόρτωσαν αστυνομικούς μέσα στο τμήμα στο Ρέθυμνο.
Έκρηξη σε συνεταιρισμό στο Ηράκλειο από αυτοσχέδιο εκρηκτικό μηχανισμό.
Κλοπή στρατιωτικού υλικού από Κρητικό στρατιώτη.

Η κατοχή όπλων είναι παράδοση στο νησί. Βρίθει η Κρήτη από οπλικά συστήματα κάθε είδους. Και μπορεί κάποτε η κατοχή όπλων να ήταν χρήσιμη, μπορεί μετά να έγινε και γραφική, σήμερα όμως είναι απολύτως εγκληματική. Όποιος σήμερα έχει παράνομα στην κατοχή του όπλο, δεν είναι παλληκάρι, δεν είναι ήρωας, είναι νταής και υποψήφιος εγκληματίας. Και επίσης είναι καθυστερημένος πολιτιστικά.

Σε καμιά πολιτισμένη κοινωνία οι πολίτες δεν οπλοφορούν. Οπλοφορούν στο Ιράκ, στο Αφγανιστάν, στη Νιγηρία, οπλοφορούν επίσης οι διάφορες συμμορίες παντού στον κόσμο, αλλά οι πολιτισμένοι άνθρωποι δεν οπλοφορούν. Δεν οπλοφορούν και δεν ρίχνουν μπαλωθιές στους γάμους, στα γλέντια και στα πανηγύρια σκοτώνοντας πού και πού κανέναν κατά λάθος. Αν οι οπλοφορούντες Κρητικοί καμαρώνουν που παραβιάζουν το νόμο και κουβαλούν κουμπούρια, οι υπόλοιποι μη οπλοφορούντες Κρητικοί και Παλιολλαδίτες νιώθουμε γι αυτούς βαθύτατη περιφρόνηση. Δεν έχουμε καμιά ομοιότητα εμείς οι υπόλοιποι με τέτοιους αγριάνθρωπους που θυμίζουν πρωτόγονες αραβικές φυλές της ερήμου.

Ποια μπορεί να είναι η ψυχολογία εκείνου που φέρει όπλο και επιπλέον πιστεύει στην ιδιαιτερότητα της καταγωγής του; Οπωσδήποτε δεν είναι αυτή του διπλανού μας. Ένας τέτοιος άνθρωπος δεν καταδέχεται να υπακούσει στο νόμο, διότι (ως πρωτόγονος) αρνείται να αναγνωρίσει την ισχύ του πάνω του.

Οι πινακίδες στο δρόμο που οδηγούν στο χωριό του είναι διάτρητες από σφαίρες, σημάδι ότι εδώ κατοικούν δολοφόνοι. Καλλιεργεί με ζήλο παράνομα φυτά και, αν τολμήσει να πλησιάσει η αστυνομία στις καλλιέργειές του, την τρέπει σε φυγή με απειλές και με σφαίρες. Μετατρέπει μάλιστα σε φυτό και ένα νεαρό αστυφύλακα πυροβολώντας τον. Η περιοχή του είναι κράτος εν κράτει.

Ένας τέτοιος άνθρωπος δεν καταδέχεται να λύσει τις διαφορές του με τους άλλους στο δικαστήριο. Το θεωρεί απώλεια χρόνου και – κυρίως – ένδειξη αδυναμίας. Τα δικαστήρια είναι για τους δειλούς και τους απόλεμους. Αυτός που οπλοφορεί και έχει την ψευδαίσθηση του πολεμιστή σε καιρό ειρήνης θα λύσει τις διαφορές του με τα όπλα, δηλαδή θα σκοτώσει. Η οικογένεια του σκοτωμένου, αν ανήκει στην ίδια κατηγορία πρωτογόνων, θα στήσει καρτέρι κάποια άλλη στιγμή και θα σκοτώσει ένα μέλος της οικογένειας του φονιά. Η πρώτη οικογένεια θα ανταποδώσει και ούτω καθεξής.

Η βεντέτα, η πρωτόγονη λύση των διαφορών μεταξύ οικογενειών δια του φόνου, είχε ένα νόημα σε καιρούς μακρινούς, όταν το κράτος ήταν ανύπαρκτο ή ανίκανο ή αδιάφορο να επιβάλει το νόμο. Τι δουλειά έχει όμως η βεντέτα στη σημερινή Κρήτη με τον αστικό πληθυσμό, τα ακριβά τζιπ, τα κέντρα διασκέδασης, τον τουρισμό, τα τεράστια ξενοδοχεία, τις εταιρίες, την έγχρωμη τηλεόραση, το διαδίκτυο, τα κινητά τηλέφωνα;

Πώς γίνεται ο οπλοφόρος τη μια στιγμή να μιλά στο κινητό του και την άλλη να βγάζει το όπλο του και να ξαπλώνει στο πεζοδρόμιο το γείτονά του;

Πώς γίνεται να το παίζει άντρας βαρύς και ασήκωτος (μπλιαχ, πόσο είναι ντεμοντέ!)και από την άλλη να συναλλάσσεται με πρεζόνια για να πλουτίσει;

Πώς γίνεται ο βοσκός στα όρη να βλέπει στην τηλεόρασή του το Μουντιάλ ή τίποτα μισόγυμνες να χορεύουν στα μπαρ και μετά να βγαίνει για να πάει να κλέψει τα ζώα του άλλου βοσκού; Η ζωοκλοπή είναι βιβλική συνήθεια, τότε που ακόμα οι άνθρωποι φορούσαν προβιές, όχι φούτερ.

Η ανάπτυξη της Κρήτης που συντελέστηκε, χωρίς να αποβληθούν τα πρωτόγονα πολιτιστικά στοιχεία της, έφερε ένα παράδοξο αποτέλεσμα:

Από τη μια, έχουμε άνοδο του βιοτικού και του πνευματικού επιπέδου των κατοίκων (μην ξεχνάμε το πολύ σημαντικό Πανεπιστήμιο Κρήτης) και από την άλλη έχουμε άνοδο της εγκληματικότητας.

Σύμφωνα με τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Κρήτης πραγματοποιήθηκαν 922 συλλήψεις μόνο το μήνα Ιούνιο. Ενδεικτικά:

Για ανθρωποκτονία: 1, για απόπειρα ανθρωποκτονίας: 1, για ναρκωτικά: 75, για ληστείες: 4, για κλοπές και διαρρήξεις: 93, για απάτες και πλαστογραφίες: 49,για όπλα: 51, για καμάκι πελατών: 12, για απόπειρα βιασμού: 1, για απείθεια και αντίσταση: 3, για παράβαση περί ζωοκλοπής 19, για εμπρησμό: 1.
Κατασχέθηκαν μεταξύ άλλων: κάνναβη 455,68γραμμάρια, φυτά κάνναβης: 697, σπόροι κάνναβης: 7, ηρωίνη: 50,6 γραμμάρια,κοκαΐνη: 27,7 γραμμάρια, τσιγάρα που περιείχαν κάνναβη: 3, ναρκωτικά χάπια:214, πιστόλια: 6, περίστροφα: 2, γεμιστήρες: 8, κυνηγετικά όπλα: 9, τουφέκια:1, χειροβομβίδα: 1, αεροβόλα: 2, μαχαίρια: 9, δυναμίτιδα: 0,3, φυσίγγια: 303,βλήματα, οβίδες: 1, ξιφολόγχες, ξίφη: 1, ράβδοι: 4.

Αυτά μόνο μέσα σε ένα μήνα.

Τα όπλα, τα ναρκωτικά και οι ληστείες είναι στην ημερήσια διάταξη. Να μην παραλείψουμε να αναφέρουμε επίσης κάτι περίεργες επιθέσεις σε εβραϊκές συναγωγές και σε μετανάστες.

Οι ειρηνικοί κάτοικοι του νησιού, αυτοί που ανήκουν στη σύγχρονη εποχή και όχι στην εποχή της Βίβλου, νιώθουν ανασφαλείς και φοβισμένοι με την αύξηση της εγκληματικότητας. Σε σχετική έρευνα που έγινε, ένα ποσοστό 25, 8% πιστεύει ότι η εγκληματικότητα είναι πολύ αυξημένη, ενώ το 29,9% πιστεύει ότι είναι λίγο αυξημένη. Ένα ποσοστό 38% νιώθει ανασφάλεια στους δρόμους. Ένα ποσοστό40,6% φοβάται ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να πέσει θύμα κλοπής, ληστείας ή άσκησης βίας. Ένα ποσοστό 40,6% πιστεύει ότι εγκληματούν κυρίως οι αλλοδαποί, αλλά ένα ποσοστό 54,4% πιστεύει ότι εγκληματούν το ίδιο όλοι. Και, ας το προσέξουμε αυτό, το 51,7% των πολιτών που έπεσαν θύμα εγκληματικής ενέργειας δεν το κατήγγειλε στην αστυνομία.

Μερικοί ισχυρίστηκαν ότι δεν το έκαναν, επειδή η αστυνομία δεν θα μπορούσε να τους βοηθήσει. Η δική μου γνώμη είναι ότι δεν το έκαναν είτε γιατί φοβήθηκαν τα αντίποινα είτε γιατί σύμφωνα με τη λογική τους,η αστυνομία δεν έχει καμιά δουλειά με τις ιδιωτικές διαφορές των πολιτών.

Αφήνω τελευταία μια αμελητέα ομάδα Κρητικών που κάνει όνειρα να αποσχισθεί το νησί από το ελληνικό κράτος και να γίνει ανεξάρτητο. Έχουν μάλιστα έτοιμο το δικό τους μπαϊράκι. Αν παίζονται πολιτικά παιχνίδια πίσω από αυτή την παρανοϊκή ιδέα και ποια είναι αυτά, δεν ξέρω. Καταλαβαίνω όμως ότι και εδώ έχουμε να κάνουμε με εκείνη τη μικρή λεπτομέρεια στον κρητικό ψυχισμό που θέλει να διακρίνει τους Κρητικούς από τους Παλιολλαδίτες. Ξεχνούν όμως οι προδότες αυτοί ότι έγιναν αιματηροί αγώνες στο νησί για να μπορέσει κάποια στιγμή να ενωθεί με την ελεύθερη Ελλάδα.

Και αυτοί αλλά και όλες οι άλλες υποκατηγορίες των μαφιόζων, των οπλοφόρων, των καλλιεργητών κάνναβης, των ζωοκλεφτών, των δολοφόνων στο όνομα της βεντέτας και των αρματολών που τα βάζουν με την αστυνομία λες και ακόμα ζουν στην Τουρκοκρατία ντροπιάζουν ένα νησί με μεγάλη Ιστορία. Οι Κρητικοί που δεν ανήκουν σ’ αυτά τα απολιθώματα ντρέπονται για τα καμώματά τους.

Και είναι κρίμα ένα νησί με τόση ομορφιά και με μια τόσο μεγάλη Ιστορία πίσω του να δυσφημείται σήμερα από κάποιους που έχουν παρεξηγήσει εντελώς τη σημασία του να είσαι Κρητικός.

ketivasilakou.blogspot.com
ekaterini77@gmail.com