Πέμπτη
25 Απριλίου 2024
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 4967RSS FEED
Η καταστρεπτική αβεβαιότητα «χτυπά» και τις επενδύσεις
21/04/2015

Γράφει ο Βαλάντης Κούτσικος*


Μετά την εκλογή της κυβέρνησης Σύριζα, η αβεβαιότητα της οικονομικής κατάστασης της χώρας αλλά και η αδυναμία των τραπεζών λόγω της εκροής κεφαλαίων προς το εξωτερικό πάγωσαν δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις. Επιπλέον, οι επιθετικές δηλώσεις εναντίων των δρομολογημένων επενδύσεων δημιούργησαν την εντύπωση ενός εχθρικού περιβάλλοντος για Έλληνες και ξένους επενδυτές.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αντιμετώπιση της κυβέρνησης προς τα αποτελέσματα του διεθνούς διαγωνισμού παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων. Η επίθεση της κυβέρνησης και η απόφαση της να αμφισβητήσει το αποτέλεσμα και τους όρους του διαγωνισμού στερεί από την Ελλάδα την αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων με άμεσες συνέπειες στην ασφάλεια των επιβατών, στην μείωση του Τουρισμού αλλά στην εθνική οικονομία.

Ένα ακόμη δείγμα λανθασμένων επιλογών της κυβέρνησης σε βάρος της περιφερειακής ανάπτυξης είναι η ακύρωση της επαναδημοπράτησης για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργου.

Ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος αποτελεί ένα από τα πιο επικίνδυνα τμήματα εθνικής οδού και παρότι είναι οδός υψηλής σημασίας από το 2001 δεν έχει καταφέρει να προχωρήσει αλλά πλέον με απόφαση ΣΥΡΙΖΑ κρίνεται αβέβαιη η εξέλιξή του. Το Υπουργείο Υποδομών αγνοώντας την γνώμη όλων των εμπλεκόμενων φορέων που συνέβαλαν στην εξασφάλιση της χρηματοδότησης και στην διασφάλιση της υλοποίησης του, καταστρέφει μια επίπονη προσπάθεια χωρίς κανένα προφανή λόγο.

Επιπλέον, οι άτεχνες δηλώσεις για τεμαχισμό του έργου σε μικρότερα υποέργα, για αλλαγή στην χάραξη αλλά και η μη ανακοίνωση ημερομηνίας δημοπράτησης όχι μόνο απομακρύνουν την υλοποίηση του έργου, αλλά υπονομεύουν την οριστική του ακύρωση.

Το έργο με οφέλη από τον πολιτισμό έως την αύξηση της πρωτογενούς παραγωγή και των εξαγωγών είναι απαραίτητο για την Δυτική Ελλάδα καθώς σε μια περιοχή που μαστίζεται από την κρίση, θα ξεκλείδωνε την εκμετάλλευση συγκριτικών πλεονεκτημάτων.

Το χρονικό του δρόμου που έχει μετατραπεί στο γεφύρι της Άρτας για την Δυτική Πελοπόννησο.



*Υπ. Τομέα Χωροταξίας, Υποδομών και Μεταφορών ΟΝΝΕΔ

http://onned.gr/component/content/article/80-2014-02-12-14-00-13/1175-2015-04-03-18-01-09