Πέμπτη
18 Απριλίου 2024
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 4959RSS FEED
Ποιοι θέλουν να “βουλιάξουν” τη Διώρυγα…
Γράφει ο
Νίκος Νικολαϊδης

Από τον περασμένο Απρίλιο έχει ξεκινήσει μια εκστρατεία που στόχο έχει να «καταβυθίσει» την Διώρυγα της Κορίνθου στον πάτο της θάλασσας.

Εμπνευστές και πρωτεργάτες, όπως αποκομίσαμε συζητώντας με τη διοίκηση της Διώρυγας, οι εργατοπατέρες του Σωματείου Εργατοτεχνιτών-Ναυτεργατών –Υπαλλήλων το οποίο εκπροσωπεί περίπου 30 άτομα επί συνόλου 72 εργαζομένων.

Ποιο το κίνητρο τους; Πολύ απλή η απάντηση. Επειδή κόπηκαν από τη σημερινή διοίκηση, η οποία σημειωτέον ανέλαβε τα καθήκοντά της στις 13 Ιανουαρίου 2014,πολλά «προνόμια» (σε εισαγωγικά η λέξη για να καταλαβαινόμαστε) τα οποία απολάμβαναν οι εργατοπατέρες και οι παρέες τους.

Πριν όμως φθάσουμε στα καταγγελλόμενα από την προαναφερθείσα μερίδα των εργαζομένων, ας δούμε πολύ σύντομα το ιστορικό της Διώρυγας, των τελευταίων ετών.

Το 2001 επί υπουργίας Γιάννου Παπαντωνίου στο Οικονομικών, παραχωρήθηκε από το Δημόσιο, για 30 χρόνια,η διαχείριση της στην «Περίανδρος ΑΕ», θυγατρική μιας αμερικανικής εταιρίας, η οποία στην πορεία επτώχευσε. Έτσι το 2010 η Διώρυγα επανήλθε στο ελληνικό Δημόσιο.

Σύμφωνα λοιπόν, με τα όσα ισχυρίζεται το εν λόγω Σωματείο, από το 2010 και μετά αρχίζουν αλόγιστες δαπάνες, υπερτιμολογήσεις και συντηρήσεις-φαντάσματα, για έργα και εγκαταστάσεις. Και όλα αυτά χρεώνονται –σύμφωνα με τις καταγγελίες- στις διοικήσεις της Διώρυγας την τελευταίας πενταετίας.

Εδώ όμως έρχεται η σημερινή διοίκηση και με μια σειρά ντοκουμενταρισμένων στοιχείων ζητάει να «μην τη βάζουν στο ίδιο τσουβάλι» με τους προηγούμενους, παραθέτοντας μάλιστα όλα όσα έχει πετύχει μέσα σε μόλις 14 μήνες θητείας. Το σημαντικότερο και μεγαλύτερο όπλο της, ή αύξηση των κερδών. Από τη ζημία των 3,5 εκατομμυρίων ευρώ το 2010,σε κέρδος 650.000 ευρώ το 2014 παρ’ όλη τη μείωση των θαλασσίων διελεύσεων.

Αυτό επετεύχθη με τη δραστική μείωση των δαπανών (πολλές από τις οποίες ήσαν αλόγιστες και κάτι ξέρουν γι’ αυτό κάποιοι συνδικαλιστές) καθώς και τον εξορθολογισμό του μισθολογικού κόστους, από τα 5,2 εκατομ. ευρώ που παρέλαβε, στα 2,2 εκατομ. ευρώ το 2014.

Μέσα στους τόνους λάσπης που εκτοξεύονται από τους καταγγέλλοντες υπάρχει κι ένα σημείο πού διαψεύδεται από τα γεγονότα. Έχουν αφήσει λένε τη διώρυγα χωρίς συντήρηση με αποτέλεσμα να μειώνεται το βάθος της.

Κι όμως, τά χώματα και η λάσπη πού απομακρύνθηκαν από τις βυθοκόρους πέρσι υπερκαλύπτουν όλη τη λάσπη των συκοφαντιών. Κάθε Τρίτη η διώρυγα κλείνει και καθαρίζεται ο βυθός της. Μόνον το 2014 απομακρύνθηκαν 10.000 κυβικά μέτρα χώματος. Πρόσφατα μάλιστα διήλθαν κρουαζιερόπλοια –φωτογραφίες τους δημοσιεύθηκαν στον Τύπο-με βυθίσματα άνω των 6,5 μέτρων.

Γιατί λοιπόν κάποιοι προσπαθούν να μετατρέψουν το άσπρο σε μαύρο; Επειδή δεν ξηλώνονται οι βυθιζόμενες γέφυρες για να μεταφερθούν στην κεντρική Ελλάδα για…συντήρηση, ενώ μπορούν και συντηρούνται επί τόπου, χωρίς να κοστίζει «ο κούκος αηδόνι»;

ΥΓ. Όλα τα σχετικά στοιχεία έχουν παραδοθεί από την Διώρυγα και στον αρμόδιο εποπτεύοντα υπουργό και σε ερωτώντα βουλευτή, για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις…Όμως ο κ. υπουργός, ενώ δέχεται τους καταγγέλλοντες εργατοπατέρες, δεν καλεί την Διοίκηση της Διώρυγας προκειμένου να ενημερωθεί αρμοδίως.

http://ysterografa.gr/politics/%CE%BF-%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CF%82-%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%B1%CF%8A%CE%B4%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CF%81%CE%AC%CF%86%CE%B5%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CF%85%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%81%CF%8C%CE%B3-4/