Σαββατοκύριακo
18-19  Μαίου 2019
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 3163RSS FEED
ΣΤΗΝ ΕΕΕλλάδα: Ανέβηκε στις καινοτόμες επιχειρήσεις
14/03/2019

Γράφει η Μαρίνα Κουρμπέλα 

 

Ανακοινώθηκαν από τη Eurostat τα αποτελέσματα της πανευρωπαϊκής έρευνας, από τα οποία προκύπτει, ότι οι ελληνικές καινοτόμες επιχειρήσεις μοιράζονται την 9η θέση με τις γαλλικές.

 

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) η Ελλάδα ανέβηκε τρεις θέσεις στην ευρωπαϊκή κατάταξη σε ποσοστό καινοτόμων επιχειρήσεων την τριετία 2014-2016, σε σχέση με την προηγούμενη τριετία 2012-2014, κατακτώντας πλέον την 9η θέση. Το ποσοστό των καινοτόμων ελληνικών επιχειρήσεων ανήλθε στο 57,7%, παρουσιάζοντας άνοδο κατά 6,7 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την τριετία 2012-2014, σύμφωνα με τα στοιχεία της επίσημης στατιστικής πανευρωπαϊκής έρευνας CIS (Community Innovation Survey).

Για την Ελλάδα την έρευνα πραγματοποίησε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ), σε συνεργασία με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).

 

Η έρευνα αφορά 11.000 περίπου ελληνικές επιχειρήσεις με 10 εργαζόμενους και άνω, σε διάφορους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας.

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα, που ανακοίνωσε η Eurostat, η Ελλάδα μοιράζεται με τη Γαλλία την 9η θέση, με ποσοστό καινοτόμων επιχειρήσεων 57,7%. Πρώτη χώρα στη ευρωπαϊκή κατάταξη είναι το Βέλγιο με ποσοστό καινοτόμων επιχειρήσεων 68,1%, ενώ ακολουθούν η Πορτογαλία με ποσοστό 66,9% και η Φινλανδία με 64,8%. Τη δεκάδα κλείνει η Ιρλανδία με ποσοστό καινοτόμων επιχειρήσεων 57,3%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό των καινοτόμων επιχειρήσεων στην Ελλάδα είναι υψηλότερο κατά 7,1 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τον μέσο όρο των 28 ευρωπαϊκών κρατών (50,6%).

Την τριετία 2014-2016, οι ελληνικές επιχειρήσεις που καινοτομούν εφάρμοσαν έναν τουλάχιστον από τους ακόλουθους τύπους καινοτομίας: νέα ή σημαντικά βελτιωμένα προϊόντα (καινοτομία προϊόντος), νέες ή σημαντικά βελτιωμένες διαδικασίες (καινοτομία διαδικασίας), νέες οργανωσιακές μεθόδους (οργανωσιακή καινοτομία), νέες μεθόδους μάρκετινγκ (καινοτομία μάρκετινγκ).

 

Ιδιαίτερα σημαντική είναι η θέση της Ελλάδας στην καινοτομία προϊόντος ή/και διαδικασίας, με ποσοστό 47,1%, το οποίο και την κατατάσσει στην 7η θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών και πολύ πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (39,5%). Ηγέτιδα ευρωπαϊκή χώρα στην καινοτομία προϊόντος ή/και διαδικασίας είναι το Βέλγιο με ποσοστό 62,1% και ακολουθούν η Πορτογαλία με ποσοστό 58,5% και η Φινλανδία με 58,2%. Τη δεκάδα κλείνει η Εσθονία με ποσοστό καινοτομίας προϊόντος ή/και διαδικασίας 44,4%.

 

Παράλληλα, με αύξηση 8,4 ποσοστιαίων μονάδων για την περίοδο 2014-2016 σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο 2012-2014 και ποσοστό καινοτομίας οργάνωσης ή/και μάρκετινγκ 46,7%, η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στην 6η θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών και 10,1 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο καινοτομίας οργάνωσης ή/και μάρκετινγκ (36,6%). Αξίζει να σημειωθεί ότι στην καινοτομία οργάνωσης ή/και μάρκετινγκ, ηγέτιδα ευρωπαϊκή χώρα είναι το Λουξεμβούργο με ποσοστό 52,8% και ακολουθούν η Αυστρία με ποσοστό 51,8% και η Ιρλανδία με 49,5%. Τη δεκάδα κλείνει το Ηνωμένο Βασίλειο, με ποσοστό καινοτομίας οργάνωσης ή/και μάρκετινγκ 40,5%.

 

Με βάση τα στοιχεία για τις ελληνικές επιχειρήσεις την περίοδο 2014-2016, στον τομέα της Βιομηχανίας καινοτομεί το 59,5% των επιχειρήσεων του τομέα, και στον τομέα των Υπηρεσιών καινοτομεί το 56,5% των επιχειρήσεων του τομέα.

Blog: marina anastas.kourbela