Παρασκευή
19 Απριλίου 2024
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 4960RSS FEED
Δημήτριος Ψαράκης Πρόεδρος ΕΣΕΔΑ: Κάνουμε τεράστια προσπάθεια, να δείξουμε, ποιο είναι, πραγματικά, το έργο που προσφέρουμε στο Κοινωνικό Σύνολο
08/12/2014
Γράφει η Μαρίνα Κουρμπέλα


Αυτοί είμαστε, λειτουργούμε μέσα σε ένα πολύ αυστηρό νομικό πλαίσιο, που έχει καθιερώσει η Πολιτεία για προστασία του καταναλωτή,  θέλουμε να μάθει ο κόσμος την αλήθεια για το έργο μας, να καταλάβει πως βοηθάμε στις δυσκολίες που, κατά περίπτωση, αντιμετωπίζει,  να μάθουν πως πελάτες μας μπορούν να είναι, όχι μόνο οι τράπεζες, αλλά ιδιωτικές επιχειρήσεις, και Δημόσιο, και πως το έργο μας δεν έχει εισπρακτικό χαρακτήρα.. Είμαστε εταιρίες αποκλειστικού σκοπού, που είναι η  εξώδικη ενημέρωση και διαπραγμάτευση. Εμείς δεν κάνουμε νομικές ενέργειες.

Αυτή, περίπου, είναι η σύνοψη της παρουσίασης, του έργου των εταιριών που ανήκουν στον  Ελληνικό Σύνδεσμο Ενημέρωσης και Διαπραγμάτευσης Απαιτήσεων (ΕΣΕΔΑ), και η οποία έγινε ,κατά τη συνάντηση που είχαν, σήμερα, ο Πρόεδρος και μέλη του ΔΣ του Συνδέσμου με εκπροσώπους Μέσων Ενημέρωσης, με συντονιστή το δημοσιογράφο κ. Αθανάσιο Παπανδρόπουλο.

Η Συνέντευξη Τύπου

Αισθανόμαστε αδικημένοι, είπε ο Πρόεδρος  του Δ.Σ. του ΕΣΕΔΑ κ. Δημήτριος Ψαράκης, όταν  ρωτήθηκε από δημοσιογράφο για το λόγο αυτής της συνάντησης με εκπροσώπους Μέσων Ενημέρωσης. Είμαστε εύκολος στόχος, πρόσθεσε. Κάνουμε τεράστια προσπάθεια, επισήμανε, να δείξουμε, ποιο είναι, πραγματικά, το έργο που προσφέρουμε στο Κοινωνικό Σύνολο, και πόσο χρήσιμο εργαλείο μπορεί να ΄είναι οι υπηρεσίες που προσφέρουμε με το εξειδικευμένο προσωπικό και τη σύγχρονη τεχνολογική υποδομή.

Σημειώνεται, πως στις  επιδιώξεις των εταιριών του Συνδέσμου περιλαμβάνεται η παροχή υπηρεσιών  στο Δημόσιο και σε Δημόσιες Επιχειρήσεις.

Το Πλαίσιο λειτουργίας των εταιριών

Κατά την εισαγωγική  παρουσίαση του έργου των εταιριών του  ΕΣΕΔΑ που έκανε ο κ Άγγελος Αγγελίδης, μέλος του ΔΣ του Συνδέσμου, αναφέρθηκε , μεταξύ άλλων:

Ο τρόπος λειτουργίας των Εταιρειών ενημέρωσης για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις ορίζεται, πλέον, από τοΝόμο 3758/2009,όπως αυτός τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 του ν. 4038/2012.

Ο συγκεκριμένος Νόμος έχει ως σκοπό τη «θέσπιση αρχών συναλλακτικής συμπεριφοράς, κανόνων λειτουργίας και κρατικής εποπτείας των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, τη ρύθμιση των σχέσεών τους με τους δανειστές και τους οφειλέτες αυτών, καθώς και την απαγόρευση της εκχώρησης ληξιπρόθεσμων οφειλών σε τρίτους»

Η Διαδικασία

•Η ενημέρωση των οφειλετών πραγματοποιείται μόνο από εταιρείες αποκλειστικού καταστατικού σκοπού
•Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εγγραφή των εταιρειών ενημέρωσης στο Τμήμα Μητρώου της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή

Υποχρεώσεις βάσει του ν. 3758/2009

Η ενημέρωση μπορεί να αρχίσει δέκα ημέρες(10) αφού καταστεί ληξιπρόθεσμη η οφειλή και όχι νωρίτερα

•Οι Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών αλλά και οι ίδιοι οι δανειστές επιτρέπεται να επικοινωνούν μόνο τις εργάσιμες ημέρες, δανειστές επιτρέπεται να επικοινωνούν μόνο τις εργάσιμες ημέρες, από τις 09:00 έως τις 20:00 και εφόσον έχει πραγματοποιηθεί ενημέρωση, η συχνότητα των κλήσεων να είναι μία φορά ανά δεύτερη ημέρα
•Οι Εταιρείες Ενημέρωσης οφείλουν να έχουν εμφανή τον αριθμό προέλευσης κλήσης.
•Η κλήση στον εργασιακό χώρο του οφειλέτη επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση που έχει δηλωθεί το τηλέφωνο εργασίας ως μοναδικός αριθμός επικοινωνίας
•Απαγορεύεται η ενημέρωση των οικείων ή τρίτων προσώπων σχετικά με τις οφειλές εκτός εάν είναι συνοφειλέτες ή εγγυητές
•Οι υπάλληλοι των εταιρειών ενημέρωσης οφείλουν να κάνουν ταυτοποίηση των στοιχείων του οφειλέτη και να ενημερώνουν για την ιδιότητά τους, το ονοματεπώνυμό τους, τον αριθμό μητρώου της εταιρείας, την καταγραφή των συνομιλιών
•Ο οφειλέτης δεν επιβαρύνεται με επιπλέον έξοδα για την ανάθεση της ενημέρωσης οφειλών από το δανειστή στην εταιρεία.

Όπως επισήμανε ο Νομικός Σύμβουλος του Συνδέδου κ.  Στυλιανός Ξηρουχάκης το νομικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο λειτουργούν οι εταιρίες, μέλη του Συνδέσμου είναι από τα πιο αυστηρά σε ευρωπαϊκό επίπεδο

ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε από τον  Ελληνικό Σύνδεσμο Ενημέρωσης και Διαπραγμάτευσης Απαιτήσεων (ΕΣΕΔΑ),αναφέρεται, μεταξύ άλλων:

Κάθε χρηματοοικονομική κρίση συνοδεύεται και από κρίσιμα προβλήματα ρευστότητας, που είναι ωστόσο αντιμετωπίσιμα όταν μία οικονομία διαθέτει την δύναμη να ξεπεράσει μία κρίση. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, σημαντικός μπορεί να αποδειχθεί ο ρόλος των υπηρεσιών ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, που προσφέρονται από συγκεκριμένες εταιρείες ειδικού σκοπού.

Στην Ελλάδα, μετά την αναλυτική εξέταση όλων των αιτήσεων που είχαν υποβληθεί για την σχετική εγγραφή στο Μητρώο εταιρειών ενημέρωσης για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις –η οποία ολοκληρώθηκε στα μέσα του 2010 από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας– προέκυψαν 21 εταιρείες οι οποίες πληρούν σήμερα όλες τις σχετικές προδιαγραφές (βάσει έρευνας, δύο εξ αυτών έχουν  σταματήσει να δραστηριοποιούνται).  

Εταιρίες αποκλειστικού σκοπού:Εξώδικη ενημέρωση και διαπραγμάτευση

Οι εταιρείες αυτές έχουν ως αποκλειστικό σκοπό την εξώδικη ενημέρωση των οφειλετών για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών και την διαπραγμάτευση  του χρόνου και του τρόπου αποπληρωμής τους και ουσιαστικά απαρτίζουν, από την πλευρά της προσφοράς, την αγορά των συγκεκριμένων υπηρεσιών. Είναι σαφές ότι απαγορεύεται στους δανειστές που έχουν ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις (πιστωτικά ιδρύματα ή άλλες επιχειρήσεις) να αναθέτουν την ενημέρωση σε εταιρείες που δεν έχουν εγγραφεί στο σχετικό Μητρώο. Τυχόν παράβαση επισύρει υψηλά διοικητικά πρόστιμα. Ομοίως, οι εταιρείες που έχουν εγγραφεί στο Μητρώο, «απειλούνται» με σοβαρές κυρώσεις όταν παραβιάζουν τις υποχρεώσεις τους βάσει του νόμου 3758/2009.

Στον εξεταζόμενο κλάδο, συνεχίζει η ανακοίνωση, παρατηρείται αυξημένος ανταγωνισμός, καθώς το πελατολόγιο των εταιρειών είναι ουσιαστικά συγκεκριμένο και αποτελείται, κατά κύριο λόγο, από τράπεζες και εταιρείες τηλεπικοινωνιών. Οι υπηρεσίες που παρέχονται σε λοιπές επιχειρήσεις και, ακόμη περισσότερο, στον δημόσιο τομέα είναι προς το παρόν περιορισμένες. Όσον αφορά στις απαιτήσεις αυτές, σχετίζονται, κατά κύριο λόγο, με Business to Consumers προϊόντα / υπηρεσίες, ενώ οι αντίστοιχες Business to Business απαιτήσεις παρουσιάζονται σήμερα ως «ανεκμετάλλευτος ακόμα χώρος».Οι υπηρεσίες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις διακρίνονται σε διάφορες κατηγορίες, ανάλογα με την χρονική διάρκεια της καθυστέρησης της κάθε ληξιπρόθεσμης οφειλής. Βάσει της έρευνας που πραγματοποιήθηκε στις εξεταζόμενες επιχειρήσεις και σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, οι κατηγορίες είναι οι εξής τέσσερις:

α) early καθυστερήσεις (0-90 ημέρες),
β) medium καθυστερήσεις (91-180 ημέρες),
γ) late καθυστερήσεις (181-360 ημέρες) και
δ) hard καθυστερήσεις (361+ ημέρες).

Ο ΕΣΕΔΑ

Ο ΕΣΕΔΑ δημιουργήθηκε το 2005 από τις εταιρείες του κλάδου διαπραγμάτευσης απαιτήσεων και απασχολεί σήμερα μέσω των εταιρειών -μελών του περίπου2.500 εργαζόμενους

Ο ΕΣΕΔΑ είναι μέλος του συλλογικού ευρωπαϊκού οργάνου των εταιρειών διαπραγμάτευσης απαιτήσεων –Federation of European National Collection Association (FENCA),που αποτελείται από αντίστοιχους συνδέσμους 21 ευρωπαϊκών κρατών.

Έργο του ΕΣΕΔΑ είναι η πιστοποίηση, μέσω σαφούς ορισμού διαδικασιών και ελέγχων, ώστε οι εταιρείες που αποτελούν Μέλη του να λειτουργούν σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα

Ο ΕΣΕΔΑ σήμερα απαρτίζεται από τα ακόλουθα, 10 μέλη:

•STATUS Α.Ε.
•ΜΕΛΛΟΝ Α.Ε.
•ΕΟΣ ΜΑΤΡΙΞ Α.Ε.
•ΚΥΚΛΟΣ Α.Ε
.•FIRSTCALL S.A.
•CON TRUST Α.Ε.
•CVM Α.Ε.
•D.MAN Α.Ε.
•PALADINO A.E.
•E-VALUE

ΕΣΕΔΑ  - ΜΕΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Η σύνθεση του ΔΣ του ΕΣΕΔΑ έχει ως εξής

Πρόεδρος Δ.Σ. - Ψαράκης Δημήτριος, ΚΥΚΛΟΣ Α.Ε.
Αντιπρόεδρος Δ.Σ. - Λεκάκης Εμμανουήλ-Ευάγγελος, EOΣ ΜΑΤΡΙΞ Α.Ε
Γενικός Γραμματέας - Χατζηανδρέου Κωνσταντίνος, PALADINO A.E.
Ταμίας - Αγγελίδης Άγγελος, ΜΕΛΛΟΝ Α.Ε.
Μέλος - Ραπακούλιας Αναστάσιος, FIRST CALL A.E.
Γενικός Διευθυντής ΕΣΕΔΑ - Λεκάκης Εμμανουήλ-Ευάγγελος
Νομικός Σύμβουλος - Ξηρουχάκης Στυλιανός