Τρίτη
16 Απριλίου 2024
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 4958RSS FEED
Πετύχαμε Πολλά - Δικαιούμαστε Περισσότερα
01/04/2015

Πραγματοποιήθηκε, η Τακτική Απολογιστική Γενική Συνέλευση των μελών του ΚΕ.Π.ΚΑ. Ο διοικητικός και οικονομικός απολογισμός του ΚΕ.Π.ΚΑ., για το 2014, εγκρίθηκαν, ομόφωνα.

Πιστεύουμε ότι ο απολογισμός μας είναι πλούσιος. Οι παρακάτω αριθμοί αποδεικνύουν την καθημερινή παρουσία της οργάνωσής μας, τη δράση μας και τους αγώνες μας, για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών:

• Δεχτήκαμε 2.700 επιστολές, τις οποίες επεξεργαστήκαμε, αξιοποιήσαμε, ή σχολιάσαμε και απαντήσαμε.
• Αποστείλαμε 1.613 επιστολές, με παρεμβάσεις, καταγγελίες, προτάσεις, για επίλυση προβλημάτων της αγοράς, σε διάφορους φορείς, όπως: Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Κυβέρνηση, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Ευρωβουλευτές, Βουλευτές, Επιτροπές, Οργανισμούς, κ.λπ.
• Ασχοληθήκαμε, με 126 θέματα.
• Εκπροσωπήσαμε τους καταναλωτές, σε 185 συνεδριάσεις, ημερίδες, εκδηλώσεις επιτροπών και φορέων, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.
• Ήμασταν βασικοί ομιλητές, σε 11 ημερίδες.
• Εκδώσαμε 91 δελτία τύπου.
• Εκπαιδεύσαμε περισσότερους από 2.500 μικρούς και ενήλικες καταναλωτές.
• Αναλάβαμε πρωτοβουλίες και δράση, για 92 ειδικά θέματα. Πρέπει να τονίσουμε ότι κάθε ειδικό θέμα απαίτησε μια σειρά επιστολών (εισερχομένων και εξερχόμενων).
• Διενεργήσαμε 7 έρευνες.
• Λάβαμε μέρος, σε 12 έρευνες.
• Διαχειριστήκαμε 5.878 ερωτήματα - παράπονα – καταγγελίες καταναλωτών.
• Με την παρέμβασή μας, τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν 362.875,56 ευρώ.
• Πετύχαμε 1.156 συνεντεύξεις και καταχωρήσεις, σε τηλεοπτικούς σταθμούς, σε ραδιόφωνα, σε εφημερίδες και περιοδικά (71 τηλεοπτικές, 64 ραδιοφωνικές εκπομπές, 37 συνεντεύξεις, σε εφημερίδες και περιοδικά και 984 καταχωρήσεις δελτίων τύπου μας).
• Δεχτήκαμε 13.600 επισκέψεις, κατά μέσο όρο, ανά μήνα, στην ιστοσελίδα του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Η σημαντικότερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., σε όλους τους καταναλωτές (όχι μόνο στα μέλη) είναι η παρέμβασή μας, για τη δημιουργία, συμπλήρωση, ή αλλαγή της νομοθεσίας, που προστατεύει τους καταναλωτές, σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Αυτή η δράση μας, μας βοηθάει στο να πετυχαίνουμε σημαντικά αποτελέσματα, προς άμεσο όφελος των καταναλωτών. Ενδεικτικά, αναφέρουμε κάποια παραδείγματα:

1. Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 362.875,56 ευρώ. Αναλυτικά από:
• Χρέη που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου: 253.978,44 ευρώ
• Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 33.125,20 ευρώ
• Αποζημίωση για ελαττωματικά προϊόντα: 21.008,58 ευρώ
• Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 10.652,56 ευρώ
• Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 7.721,52 ευρώ
• Αντιλογισμούς χρεώσεων Τραπεζών: 6.422,64 ευρώ
• Επιστροφές προκαταβολών: 5.960, 00 ευρώ
• Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ: 5.501,96 ευρώ
• Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 4.919,42 ευρώ
• Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 4.869,20 ευρώ
• Αποζημιώσεις, από κακή εξυπηρέτηση από ελεύθερους επαγγελματίες: 2.940, 00 ευρώ
• Επιστροφές από καταβαλλόμενα ποσά, φόρου β’ κατοικίας (Χαράτσι Β΄κατοικίας στη Χαλκιδική): 2.788,80 ευρώ
• Αποζημιώσεις, από ΕΥΑΘ: 1.930,00 ευρώ
• Αποζημίωση από ΔΕΗ: 889,24 ευρώ
• Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από εκτός εμπορικού καταστήματος: 100 ευρώ
• Επιστροφή, από σουπερμάρκετ: 68 ευρώ

2. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. συνδράμει τα μέλη του, στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών υπερχρεωμένων καταναλωτών. Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας:
• Περισσότεροι, από 920 καταναλωτές ζήτησαν πληροφόρηση και συμβουλές, από το ΚΕ.Π.ΚΑ., είτε τηλεφωνικά, είτε επισκεπτόμενοι τα γραφεία μας. Ακόμη περισσότεροι βρήκαν τις πληροφορίες αυτές, στην ιστοσελίδα μας, ή στους λογαριασμούς μας, στο facebook και στο twitter.
• Μόνο 27 καταναλωτές γράφτηκαν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ.
• 110 καταναλωτές συναντήθηκαν, με τους ειδικούς του ΚΕ.Π.ΚΑ. οι οποίοι τους συμβούλευσαν, για την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματός τους.

3. Απαγορεύτηκε η διαφήμιση, για το προϊόν αδυνατίσματος Rasberry Ketones, ως παραπλανητική.

4. Επιβλήθηκε πρόστιμο 100.000 ευρώ, στην εταιρία «ΡΑΝΝΕΡ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ Ε.Π.Ε.», για την παραβίαση προσωπικών δεδομένων καταναλωτών.

5. Επιβλήθηκε πρόστιμο 50.000 ευρώ, στην εταιρεία QUEST ON LINE Α.Ε., για παραπλανητική ενημέρωση καταναλωτή, για την εγγύηση προϊόντος.

6. Επιβλήθηκε πρόστιμο 20.000 ευρώ, στην εταιρεία Diamant Α.Ε., για την παραπλανητική ενημέρωση καταναλωτή για την εγγύηση προϊόντος.

7. Επιβλήθηκε πρόστιμο 400 ευρώ, σε οδηγό ΤΑΧΙ, για επιλογή προορισμού.

8. Επιβλήθηκε πρόστιμο 400 ευρώ, σε οδηγό ΤΑΧΙ, για ανάρμοστη συμπεριφορά.

9. Επιβλήθηκε πρόστιμο 430 ευρώ, σε οδηγό ΤΑΧΙ, για επιλογή πελατείας.

10. Διαγράφηκαν, από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. τελών κυκλοφορίας, τα οποία είχαν πληρωθεί, εμπρόθεσμα.

11. Έγιναν αποδεκτά αιτήματα καταναλωτών, για ενεργοποίηση συνδέσεων που καθυστερούσαν αδικαιολόγητα, για διακοπή συμβολαίων, για ακύρωση ενεργοποίησης σύνδεσης, για αποκατάσταση βλαβών, για διόρθωση λογαριασμών, για επιστροφή χρημάτων από υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης (πενταψήφια), για παροχή εξηγήσεων στους καταναλωτές και για εφαρμογή όρων συμβολαίων από παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.

12. Αεροπορικές εταιρίες αποζημίωσαν επιβάτες, για ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων, καταστροφή και απώλεια αποσκευών.

13. Αεροπορική εταιρεία ζήτησε συγγνώμη, για επανειλημμένες καθυστερήσεις συγκεκριμένης πτήσης και διόρθωσε το πρόβλημα.

14. Αεροπορική εταιρία διόρθωσε το σύστημα ηλεκτρονικής κράτησης θέσεων (check in).

15. Καταναλωτές αποζημιώθηκαν, με το 100% της αξίας των τιμολογίων επισκευής αυτοκινήτου, μετά από ατύχημα, ενώ οι ασφαλιστικές επέμεναν να μειώσουν τα ποσά, λόγω παλαιότητας.

16. Επεστράφησαν, σε καταναλωτές, ή διαγράφτηκαν, από τις Δ.Ο.Υ., ποσά, που αντιστοιχούσαν, στο «χαράτσι» της Χαλκιδικής, που καταργήθηκε, με τους αγώνες του ΚΕ.Π.ΚΑ.

17. Τράπεζες, αναγκάστηκαν να επιστρέψουν, σε καταναλωτές, μισθούς και συντάξεις, που είχαν, παράνομα, παρακρατήσει, λόγω οφειλών, από δάνεια των καταναλωτών.

18. Εταιρείες αναγκάστηκαν, μετά την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., να επιστρέψουν μεγάλα ποσά, στους καταναλωτές, λόγω ελαττωματικών προϊόντων.

19. Τουριστικές επιχειρήσεις (club) αποδέχτηκαν τα αιτήματα υπαναχώρησης καταναλωτών, μετά τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ.

20. Ο Δήμος Θέρμης απάντησε σε ερωτήματα καταναλωτή, που αφορούσαν την ασφάλεια και τους ελέγχους του νερού, που παρέχει ο Δήμος, στους δημότες.

21. Ινστιτούτα αδυνατίσματος ακύρωσαν συμβάσεις παροχής υπηρεσιών, με καταναλωτές, μετά την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Τέλος, στα χρηματικά ποσά, που κέρδισαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., ως αποζημιώσεις, με τη μεσολάβησή μας, πρέπει να προσθέτουμε κάθε χρόνο και περίπου 3.000.000 ευρώ, που αφορούν το «χαράτσι» της Χαλκιδικής, για πάνω από 55.000 οικογένειες – κατόχους β’ κατοικίας, στο Νομό Χαλκιδικής, το οποίο καταργήθηκε, από 1/1/2008, έπειτα από αγώνες χρόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. βασίζεται στον εθελοντισμό, στη διαφάνεια, στη δημοκρατική νομιμοποίηση, στην ανεξαρτησία και στην αποτελεσματικότητα.

Σύνθημά μας:

Γνωρίζω
  Συνειδητοποιώ
     Οργανώνομαι
        Προστατεύομαι

Καλούμε όλους τους Έλληνες Καταναλωτές να γίνουν μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., για να δυναμώσουμε τη φωνή μας και να πολλαπλασιάσουμε τη δύναμη και τα θετικά αποτελέσματα.