Τετάρτη
17 Απριλίου 2024
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 4958RSS FEED
Γιατί ένας υπουργός Παιδείας αποφασίζει να υποβαθμίσει τις σπουδές στο Γυμνάσιο;
Γράφει ο
Αθανάσιος Μπουρούνης

Είναι γεγονός ότι ο βαθμός πολιτισμού μιας χώρας, είναι άμεση συνέπεια των προτεραιοτήτων της.

Στην Ελλάδα σήμερα υπάρχει μια κουλτούρα που έχει διαχυθεί παντού και έχει γίνει αποδεκτή είτε ως επιλογή, είτε ως αναγκαίο κακό.

Είναι η κουλτούρα που εκφράζει την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και απλώνεται ως στάση ζωής.

Είναι η κουλτούρα που ταυτίζεται με τις καθεστωτικές αντιλήψεις του ΣΥΡΙΖΑ και επιβάλλεται ως μηχανισμός που συντηρεί την κοινωνική αλληλεγγύη με εξίσωση προς τα κάτω.

Είναι η κουλτούρα που έχει την ιδιότητα να γεννά αυλοκόλακες και να κρατά τη χώρα σε διαρκή υπανάπτυξη.

Η κουλτούρα αυτή παρέχει προστασία και είναι εξαιρετικά επιεικής με όσους την ασπάζονται και αμείλικτη με όσους την αρνούνται.

Με αυτά τα δεδομένα, σήμερα ο υπουργός Παιδείας της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ αποφασίζει την υποβάθμιση των σπουδών στο Γυμνάσιο, προκειμένου να αποσπάσει τα χειροκροτήματα των αδαών, των τεμπέληδων, των ιδεοληπτικών της ήσσονος προσπάθειας και της καθοδηγούμενης καταστροφής.

Πώς μπορεί να καταργεί τις ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις στα περισσότερα μαθήματα του Γυμνασίου, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι δεν χρειάζονται για να προοδεύσουν οι μαθητές μας.

Όμως είναι γνωστό σε όλη την εκπαιδευτική οικογένεια, ότι μάθημα που δεν εξετάζεται, εξαφανίζεται.

Διότι ακόμα και τυπικές να είναι οι εξετάσεις και μόνο η επαφή με το βιβλίο και η προσπάθεια κατανόησης και αναπαραγωγής στοιχειωδών γνώσεων, είναι προφανές ότι κάτι δίνει στους μαθητές.

Στην Ελλάδα, χρόνια τώρα, η «λούφα» πλασαρίστηκε ως «αντιαυταρχική εκπαίδευση» από την Αριστερά κάθε απόχρωσης, εγκαταστάθηκε σε αρκετούς εκπαιδευτικούς και μαθητές και σήμερα ήρθε η ώρα να δικαιωθεί.

Όμως οι συνεπείς και εμπνευσμένοι εκπαιδευτικοί, που δεν είναι λίγοι, βρέθηκαν ανάμεσα στα διασταυρούμενα πυρά της ιδεοληψίας του αυταρχισμού και της οκνηρίας, που φυσικά ήταν καταιγιστικά και νικηφόρα.

Οι αλλαγές στη φυσιογνωμία του ελληνικού σχολείου με την αφαίρεση των σημαντικότερων και ποιοτικότερων χαρακτηριστικών του, μετά την εφαρμογή των μέτρων του Υπουργείου Παιδείας,  είναι επικίνδυνες.

Η επίθεση στη διαχρονική διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, ισοδυναμεί με «οικολογική καταστροφή» του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Η βλάβη που έχει υποστεί η σχολική κοινότητα και η κοινωνία, έστω και εάν όλα αυτά διορθωθούν με μια άλλη κυβέρνηση, είναι ανήκεστος.

Η Ελλάδα της έκπτωσης είναι ισχυρή και κυρίως είναι αυτή που ακούγεται. Είναι αυτή που γεμίζει πλατείες, δημιουργεί γεγονότα, καταλαμβάνει και καταστρέφει σχολεία, ανατρέπει πολιτικές στην πράξη.

Η  σημερινή επέμβαση της κυβέρνησης στην παιδεία και ειδικά στηνεκπαιδευτική διαδικασία του Γυμνασίου,  δεν επιτρέπει σε κανέναν ναελπίζει.

Προξενεί μόνο θλίψη και οργή.
 

- Ο κ. Αθανάσιος Μπουρούνης είναι Επίτιμος Δ/ντής Σχολικής Μονάδας Δ.Ε.