Σάββατο
27 Απριλίου 2024
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 4968RSS FEED
ΤΙ ΔΕΙΧΝΕΙ ΕΡΕΥΝΑΜΕΙΩΣΗ 73% ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΕ ΜΙΑ 12ΕΤΙΑ
29/03/2017

Πτώση 73% παρουσίασε η αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, από το 2004 έως 2016, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte.

Σύμφωνα με την έρευνα, η συνολική πτώση της ελληνικής αγοράς είναι η μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρώπης, με τη βασική αιτία των πιέσεων να συνίσταται μεταξύ άλλων, στη συνεχή πτώση του ΑΕΠ και στο ασταθές φορολογικό πλαίσιο.

Τα επίπεδα των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα για το 2016, ήταν χαμηλότερα σε σχέση με τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην 15η θέση της σχετικής λίστας, αναφορικά με την ιδιοκτησία επιβατικών αυτοκινήτων, σε σύγκριση με το μέσο ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα.

Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα, τα μηνύματα για το μέλλον είναι αισιόδοξα. Οι εταιρείες του κλάδου βρίσκονται σήμερα σε στάδιο εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης, ενώ οι αποκλειστικοί εισαγωγείς και έμποροι νέων αυτοκινήτων, στρέφουν το ενδιαφέρον τους και προς το εμπόριο ανταλλακτικών, με στόχο την αύξηση του ποσοστού κέρδους τους.

Από τα στοιχεία, αναμένεται σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς από τα μέσα του 2017. Μάλιστα, εκτιμάται ότι ένα ποσοστό της πτώσης που έχει υλοποιηθεί στην 12ετία, θα ανακτηθεί μέχρι το 2021.

Σε ότι αφορά τις τάσεις στην αγορά νέων αυτοκινήτων, η έκθεση αναδεικνύει την προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών σε εμπορικά σήματα που θεωρούνται ‘value for money’ και οικονομικά στη χρήση (κυρίως diesel).

Τέλος, εμφανής είναι η τάση των Ελλήνων καταναλωτών προς τα αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού, με την πρώτη δεκάδα των κορυφαίων σε πωλήσεις αυτοκινήτων να καταλαμβάνουν αυτοκίνητα με χαμηλή μέση κατανάλωση καυσίμων, καθώς και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.