«Μνήσθητι την ημέρα του Σαββάτου, αγιάζειν αυτήν.
Εξ ημέρας εργά τα δε Σάββατα Κυρίω τω Θεώ σου...»
Δευτερονόμιο
Παλαιά Διαθήκη
Πρόκειται για την Εντολή την τέταρτη
που υπαγόρευσε στο Μωυσή ο Παντοκράτωρ
από την κορυφή του όρους Σινά, αθέατος
ο Παντοδύναμος Θεός ο Πανδαμάτωρ...
Έκτοτε οι Εβραίοι φύλασσαν το Σάββατο
αυστηρά, μακριά από κάθε εργασία,
όμως μετά του Χριστού τη Σταύρωση
κι’ Ανάσταση άλλαξε ριζικά ονομασία.
Η Ανάσταση «...την μιά των Σαββάτων» έγινε
τα μεσάνυχτα του Σάββατου εκείνου, όταν
η Ρωμαική φρουρά ξαφνιάστηκε
και κεραυνοβολήθηκε για δεν το φανταζόταν.
Οι Εβραίοι έκτοτε έμειναν στο Σάββατο
κι΄η μέρα ξημέρωσε πρώτη της εβδομάδος,
Κυριακή = ημέρα του Κυρίου ονομάστηκε,
τιμή και δόξα της Αγίας Τριάδος.
Και η νέα ημέρα καθορίστηκε
για τους Χριστιανικόυς λαούς να είναι η αργία
και στις Εκκλησίες που έκτοτε ανεγέρθησαν
τελείται σε ανάμνηση η Θεία Ευχαριστία.
Βέβαια Πανταχού Παρών είναι ο Κύριος
κι’ η πίστη στην Ανάσταση πάντα θα παραμένει
και πρέπει ύμνος στον Θεό να αναπέμπεται
κι’ η Κυριακή αργία καθορισμένη!
Δεν την καθόρισε ο Κύριος αλλά οι Άγιοι
Απόστολοι, λαικοί και Ιερείς, ο Κλήρος
στον Αναστάντα Ιησού αφιερώθηκε
και η αργία πρέπει να τηρείται πλήρως.
Με δέος και προσοχή και τα Μυστήρια
ο Χριστιανισμος σχετικά τόχει πιστέψει,
και ισχύει το ρητό «...όσο θέλεις δούλευε,
ο Θεός όσα θέλει θα σου πέψει».
-Ο κ. Γ. Χαροκόπος είναι Ιστορικός - Συγγραφέας.