Του Χρήστου Μηνάγια
Η δημογραφική ισχύς ενός κράτους αφορά στο μέγεθος του πληθυσμού, το επίπεδο της εκπαίδευσης του και την ηλικιακή κατανομή του. Ο μεγάλος πληθυσμός αποτελεί θετικό στοιχείο για την ανθρώπινη δυναμική, πλην όμως μόνο αυτό δεν είναι δυνατό να εντάξει ένα κράτος μεταξύ των ισχυρών κρατών της γης.
Απογραφή πληθυσμού για το έτος 2015 στην Τουρκία
Στις 28-01-2016, η Τουρκική Στατιστική Υπηρεσία (TUİK) δημοσιοποίησε τα αποτελέσματα της απογραφής πληθυσμού που πραγματοποιήθηκε στην Τουρκία μέχρι το τέλος του 2015. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με αυτά:
Προσφυγικό πρόβλημα στην Τουρκία
Η πολιτική που εφάρμοσε το δίδυμο Erdoğan-Davutoğu μετά το 2011 για τη Συρία αποσκοπούσε αρχικά στην πτώση του καθεστώτος Άσαντ και στη συνέχεια οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι να αναλάβουν τη διακυβέρνηση της χώρας. Όμως, οι τυχοδιωκτικοί, φαντασιόπληκτοι και χρεωκοπημένοι τουρκικοί σχεδιασμοί προσέκρουσαν σε ανυπέρβλητα εμπόδια, προκάλεσαν αλυσιδωτές και απρόβλεπτες επιπτώσεις, κλιμάκωσαν τις ασύμμετρες απειλές στο εσωτερικό της χώρας, καθώς επίσης έσυραν την Άγκυρα σε μια αντιπαράθεση με τη Μόσχα, η οποία είναι δύσκολο να εκτιμηθεί πότε και πώς αυτή θα τελειώσει. Αυτό όμως που εγείρει τις πλέον έντονες ανησυχίες είναι ότι, σε σύντομο χρονικό διάστημα η Τουρκία ήρθε αντιμέτωπη με ένα μαζικό κύμα προσφύγων, το οποίο θεωρείται ως η μεγαλύτερη κρίση της σύγχρονης τουρκικής ιστορίας με σοβαρότατες συνέπειες τόσο για την Ελλάδα, όσο και για την Ευρωπαϊκή Ένωση γενικότερα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που γνωστοποίησε ο αντιπρόεδρος της τουρκικής κυβέρνησης Yalçın Akdoğan στις 29-01-2016, οι Σύριοι πρόσφυγες που έχουν καταγραφεί στην Τουρκία ανέρχονται στους 2.541.000, ενώ οι Τουρκμένοι πρόσφυγες από τη Συρία και το Ιράκ ανέρχονται στους 56.750. Από αυτούς, μόνο οι 269.366 ευρίσκονται σε 25 στρατόπεδα και προσωρινούς καταυλισμούς προσφύγων, ενώ οι υπόλοιποι ευρίσκονται στην Şanlıurfa (378.000), στο Hatay (364.000), στην Κωνσταντινούπολη (357.000), στο Gaziantep (325.000), στα Adana (135.000), στη Σμύρνη (83.000) και στην Άγκυρα (51.428). Περαιτέρω θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι, ο Akdoğan παρέλειψε να αναφέρει τους 150.000 περίπου εσωτερικούς μετανάστες λόγω των επιχειρήσεων των τουρκικών δυνάμεων ασφαλείας στις κουρδικές περιοχές της νοτιοανατολικής Τουρκίας, καθώς επίσης τους 225.000 Ιρακινούς πρόσφυγες που υπάρχουν στην Τουρκία, πέραν των χιλιάδων παράνομων ή μη μεταναστών που προέρχονται από άλλες χώρες της Ασίας, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής.
Συνεπώς, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι, η τουρκική κυβέρνηση είτε αγνοεί, είτε αποκρύπτει που ευρίσκονται 859.956 πρόσφυγες, καταδεικνύοντας ότι, είναι επικίνδυνη και ανεύθυνη να διαχειρισθεί μια τόσο σοβαρή ανθρωπιστική κρίση, η οποία έχει πολλές διαστάσεις.
Πρώτον, την οικονομική.
Δεύτερον, τη σίτιση, διαμονή και εγκατάσταση.
Τρίτον, το νομικό καθεστώς των προσφύγων.
Τέταρτον, την κοινωνικο-πολιτιστική και τη διάσταση ένταξης στην κοινωνία, συμπεριλαμβανομένης και της εκμάθησης της γλώσσας.
Πέμπτον, τη διάσταση της εργασιακής απασχόλησης και κοινωνικής ασφάλειας.
Έκτον, τη δημογραφική, αφού σε μερικές περιοχές ο αριθμός των προσφύγων είναι ίσος ή και μεγαλύτερος από τους Τούρκους κατοίκους.
Έβδομον, την αντιμετώπιση των προβλημάτων ασφάλειας που θα δημιουργηθούν. Όγδοον, την υγειονομική, δεδομένου ότι πέραν της αντιμετώπισης των προβλημάτων υγείας και περίθαλψης, τα τελευταία χρόνια γεννήθηκαν 150.000 παιδιά Σύριων προσφύγων. Μέχρι το 2014, μόνο στα στρατόπεδα και προσωρινούς καταυλισμούς προσφύγων είχαν καταγραφεί 30.000 γεννήσεις.
Ένατον, την εκπαιδευτική (εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις, πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού κ.λπ.), αφού σύμφωνα με στοιχεία της Οργάνωσης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, κατά το σχολικό έτος 2014-2015 περίπου 400.000 παιδιά σχολικής ηλικίας, επί συνόλου 708.000, δεν πήγαν στο σχολείο.
Δέκατον, την προστασία των παιδιών από την κακοποίηση και εκμετάλλευση, αφού οικογένειες προσφύγων είτε ωθούν τα παιδιά τους στην επαιτεία, είτε τα υπενοικιάζουν σε αντίστοιχες τουρκικές συμμορίες με ημερήσιο αντίτιμο που κυμαίνεται από 10-25 ευρώ. Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με πρόσφατη επερώτηση που υπέβαλε ο Αltan Tan, βουλευτής του κουρδικού κόμματος HDP στην τουρκική εθνοσυνέλευση, ο αριθμός των παιδιών στην Κωνσταντινούπολη που οδηγήθηκαν στην επαιτεία υπερέβη τις 100.000.
Και δέκατον, την προστασία των γυναικών από την κακοποίηση και σεξουαλική εκμετάλλευση, αφού πολλές από αυτές οδηγούνται στην πορνεία. Σύμφωνα με δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού Der Stern (anasayfahaberleri.com/08-04-2015), 372.000 Σύριες έχουν αγορασθεί ως παλλακίδες από Τούρκους, παίζοντας το ρόλο της δευτερεύουσας συζύγου έναντι του ποσού των 1.800 ευρώ. (σ.σ. παλλακεία είναι η σταθερή συμβίωση και συγκατοίκηση ενός άνδρα και μιας γυναίκας, από την οποία λείπει η διάθεση να πραγματοποιηθεί γάμος).
Με την ίδια διαδικασία σκέψης, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι, στη Συρία υπάρχουν περίπου 7,5 έως 8 εκατομμύρια άνθρωποι που έχουν εγκαταλείψει τα σπίτια τους και θεωρούνται ως εν δυνάμει μελλοντικοί πρόσφυγες που θα εγκαταλείψουν τη χώρα τους και θα μετακινηθούν πρωτίστως στην Τουρκία και δευτερευόντως στην Ιορδανία, το Λίβανο, το Ιράκ και την Αίγυπτο. (Bahar Atakan, τουρκική εφημερίδα Milliyet/27-01-2016)
Μειονότητες και φυλές στην Τουρκία
Οι εθνικές και θρησκευτικές ομάδες, καθώς επίσης οι μειονότητες που κατοικούν στην Τουρκία αποτελούν ένα σοβαρό ζήτημα με ιδιάζουσες δημογραφικές, ψυχοκοινωνικές και πολιτιστικές διαστάσεις. Επισημαίνεται ότι, αυτό θεωρείται ως ένα «κλειστό κουτί» για τους ειδικούς του θέματος εντός και εκτός της χώρας αυτής, δεδομένου ότι οι τουρκικές αρχές, καχύποπτες όπως είναι από τη φύση τους, δεν επέτρεψαν ποτέ ή σχεδόν ποτέ να γίνουν ευρείες και εμπεριστατωμένες έρευνες και μετρήσεις για το θέμα αυτό.
Ειδικότερα, αναφερόμαστε στις ακόλουθες 51 κύριες μειονότητες, βάσει στοιχείων που αντλήθηκαν από το βιβλίο ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟ-ΙΣΛΑΜ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ του συντάκτη του παρόντος: Τούρκοι Σουνίτες (Türkler Sünni), Τούρκοι Αλεβήδες (Türkler Alevi), Τούρκοι Σουνίτες Γιουρούκοι (Türkler Sünni Υörük), Τούρκοι Αλεβήδες Γιουρούκοι (Türkler Alevi Υörük), Τουρκμένοι Σουνίτες (Türkmenler Sünni), Τουρκμένοι Αλεβήδες (Türkmenler Alevi), Ταχτατσήδες Αλεβήδες (Tahtacılar Alevi), Αμπνταλάρ Αλεβήδες (Abdallar Alevi), Αζερμπαϊτζανοί Τούρκοι Σιίτες (Azeri Türkleri Şii), Αζερμπαϊτζανοί Τούρκοι Καραπαπάκ (Azeri Türkleri Karapapak), Γιουγκούροι (Uygur ή Uygurlar), Κιργίσιοι (Kırgızlar), Καζάκοι (Kazaklar), Ουζμπέκοι (Özbekler), Ουζμπέκοι Τάταροι (Özbek Tatarları), Τάταροι της Κριμαίας (Kırım Tatarları), Τάταροι Νογκάοι (Nogay Tatarları), Μπαλκαρλάρ και Καρατσαϊλάρ (Balkarlar ve Karaçaylar), Κουμουκλάρ (Kumuklar), Μουσουλμάνοι πρόσφυγες από τη Βουλγαρία, Μουσουλμάνοι πρόσφυγες από τις Βαλκανικές χώρες (εκτός από τη Βουλγαρία), Μουσουλμάνοι πρόσφυγες από το Dağıstan, Σουδανοί (Sudanlılar), Εσθονοί (Εstonlar), Ζαζαλάρ Σουνίτες (Ζazalar Sünni), Ζαζαλάρ Αλεβήδες (Ζazalar Alevi), Οσσετοί (Ossetler), Χεμσινλιλέρ (Hemşinliler), Αλβανοί (Αrnavutlar), Κοζάκοι του Κουμπάν (Kuban Kazakları), Ρώσοι Μολοκανοί (Ruslar Molokanlar), Πολωνοί (Polonezler), Τσιγγάνοι (Çingeneler), Γερμανοί (Almanlar), Άραβες Σουνίτες (Araplar Sünni), Άραβες Νουσαϊρί (Araplar Nusayri), Άραβες Χριστιανοί, Εβραίοι (Yahudiler), Αραμαίοι Σύριοι Χριστιανοί Ορθόδοξοι (Süryaniler), Χριστιανοί της Ανατολικής Συρίας (Keldaniler), Τσερκέζοι ή Κιρκάσιοι και συγγενείς προς αυτούς ομάδες (Çerkezler), Τσετσένοι και Ινγκούζοι (Çeçen ve İnguşlar), Γεωργιανοί (Gürcüler), Λαζοί (Lazlar), Γκαγκαούζοι (Gagavuzlar ή Gagauzlar ή Gökoğuzlar).
Όμως εκτός από τις μειονότητες, ένα άλλο παλαιό, παραδοσιακό και σύνηθες φαινόμενο στην ανατολική και νοτιανατολική Τουρκία είναι η δύναμη και η επιρροή των φυλών, οι οποίες αφενός θεωρούνται ως ένα κράτος εν κράτει στις περιοχές αυτές, αφετέρου αποτελούν μια ένδειξη ύπαρξης του φεουδαρχικού συστήματος και της ιδιάζουσας οργάνωσης του με κοινωνικές, πολιτικές, πολιτιστικές και οικονομικές διαστάσεις. Τα τελευταία έτη μπορεί να άλλαξε η φεουδαρχική δομή των φυλών, ωστόσο δίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα σε δύο τομείς: στη διαφύλαξη των εθίμων και παραδόσεων τους από τη μια πλευρά και στην αναβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου από την άλλη. Αυτό έχει σαν συνέπεια τη θέση των παραδοσιακών «αγάδων» να καταλαμβάνουν σταδιακά επιστήμονες (γιατροί, δικηγόροι, δικαστές, μηχανικοί κ.λπ.) οι οποίοι πέραν των επαγγελματικών προσόντων τους διέπονται και από πολιτικές φιλοδοξίες αναλαμβάνοντας σημαντικά καθήκοντα στα διάφορα πολιτικά κόμματα και ειδικά σε αυτά της δεξιάς. Σημειωτέον ότι, όλα τα κόμματα διατηρούν στενές επαφές με τους αρχηγούς των φυλών για την εξασφάλιση ψηφοφόρων, με αντάλλαγμα να «θωρακίζουν» αυτούς με μια μορφή ασυλίας ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με το λαθρεμπόριο, τη λαθρομετανάστευση και τη διακίνηση ναρκωτικών. Η έννοια της τιμής και της αξιοπρέπειας αποτελεί την πιο σημαντική αρχή των φυλών και η απόφαση για την επιβολή ποινών, ακόμη και η θανατική ποινή, λαμβάνεται από τον αρχηγό της φυλής.
Αναλυτικότερα στοιχεία για τις φυλές παρουσιάζονται στο βιβλίο ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟ-ΙΣΛΑΜ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ, τα οποία συνοψίζονται στα εξής:
Ο ακριβής καθορισμός των φυλών που υπάρχουν στην Τουρκία, είναι πολύ δύσκολο να πραγματοποιηθεί διότι μερικές από αυτές διαθέτουν αρκετούς βραχίονες. Ειδικότερα, οι κουρδικές φυλές διακρίνονται σε τρεις κύριες ομάδες: στην ομάδα Milanlar (Mil Partisi), στην ομάδα Zilanlar (Silif Partisi) και στις ανεξάρτητες φυλές. Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ότι οι φυλές των δύο πρώτων ομάδων χρησιμοποιήθηκαν από τον σουλτάνο Abdulhamit ΙΙ για να συγκροτήσουν τα Hamidiye Alayları (Συντάγματα Hamidiye). Αναλυτικότερα: α. Ο Abdulhamit με την απόφαση του να ιδρύσει τα Hamidiye Alayları είχε επτά στόχους. Πρώτον, να θέσει υπό τον έλεγχο του τους Αρμένιους. Δεύτερον, να οξύνει έτι περαιτέρω τις προστριβές που υπήρχαν μεταξύ των Κούρδων αναφορικά με τα θρησκευτικά δόγματα. Τρίτον, να αυξήσει την πόλωση μεταξύ των φυλών. Τέταρτον, να αποτρέψει μια ενδεχόμενη συμμαχία μεταξύ Κούρδων και Αρμενίων. Πέμπτον, να παρεμποδίσει την προσέγγιση των Κούρδων με τους Ρώσους. Έκτον, να διασπάσει την εθνική συνοχή των Κούρδων. Και έβδομον, να δημιουργήσει προστριβές μεταξύ των Κούρδων σουνιτιτών και των αλεβητών. β. Μέχρι το 1891 είχαν συγκροτηθεί 36 συντάγματα συνολικής δύναμης 43.730 ατόμων. γ. Κάθε σύνταγμα διέθετε 4 έως 6 λόχους και η δύναμη του κυμαινόταν από 512 έως 1.152 άτομα. δ. Οι μεγάλες φυλές είχαν δικαίωμα να συγκροτήσουν ένα ή περισσότερα συντάγματα, ενώ στις μικρές φυλές επιτρεπόταν η συγκρότηση μερικών λόχων. ε. Το προσωπικό των Hamidiye διακρινόταν σε τρεις κατηγορίες. Στους İbtidaiye (ηλικίας 17-20 ετών), στους Nizamiye (ηλικίας 20-32 ετών) και στους Redif (ηλικίας 32-40 ετών). στ. Στην Κωνσταντινούπολη ιδρύθηκε η Aşiret Mektebi (Σχολή της Φυλής) στην οποία φοιτούσαν τα παιδιά των αρχηγών των φυλών, τα οποία μετά την αποφοίτηση τους αναλάμβαναν καθήκοντα αξιωματικού στα Hamidiye Alayları. Πέραν αυτών, από κάθε σύνταγμα επιλεγόταν ένα παιδί, το οποίο αφού φοιτούσε στην εν λόγω σχολή επέστρεφε στην αρχική του μονάδα με το βαθμό του ανθυπολοχαγού. ζ. Σε κάθε σύνταγμα υπήρχαν δύο ταγματάρχες, τέσσερεις λοχαγοί, οκτώ ανθυπολοχαγοί και ένας γραμματέας. Υπόψη ότι οι αρχηγοί των φυλών επέλεγαν τους αξιωματικούς, οι οποίοι κατά βάση ήταν συγγενείς τους.
Από την προαναφερθείσα στρατηγική του Abdulhamit για τις φυλές αποκαλύπτονται τα στοιχεία μιας χαρακτηριστικής νοοτροπίας, η οποία οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η διάρρηξη του εσωτερικού μετώπου του αντιπάλου αποτελεί μια προσφιλή και διαχρονική μέθοδο των Τούρκων. Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός ότι, η αντίληψη του Abdulhamit για τη δράση των Συνταγμάτων Hamidiye, υιοθετήθηκε το 1985 από την τότε τουρκική κυβέρνηση μέσω του θεσμού των πολιτοφυλάκων (Geçici Korucu), ο οποίος ακόμη συνεχίζεται και έχει ως βασικό στόχο τη διάσπαση της εθνικής συνοχής των Κούρδων. Συγκεκριμένα πρόκειται για ένοπλα τμήματα που χρησιμοποιούνται στις επιχειρήσεις εναντίον του ΡΚΚ και μισθοδοτούνται από το υπουργείο Εσωτερικών. Επίσης, στους 22 νομούς της ανατολικής και νοτιοανατολικής Τουρκίας υπηρετούν περίπου 75.000 πολιτοφύλακες, από τους οποίους οι 5.000 προσελήφθησαν στις 30-01-2016. Ωστόσο, ο εξοπλισμός αυτών είχε πολλές αρνητικές επιπτώσεις διότι υπήρξαν πολλά συμβάντα λαθρεμπορίου, απαγωγών, ληστειών, ζωοκλοπών, εγκλημάτων, σφετερισμού γης κ.λπ.
Συμπερασματικά, μετά από όλα τα παραπάνω θα ήταν ωφέλιμο να γίνουν δύο τελικές επισημάνσεις. Η πρώτη έχει να κάνει με την ελληνική πλευρά, η οποία κρίνεται σκόπιμο να αξιολογήσει εκτενώς τις επιπτώσεις της αύξησης του τουρκικού πληθυσμού, σε συνδυασμό με την κατάσταση που διαμορφώνεται στη χώρα μας προκειμένου να εφαρμοσθούν ανάλογες πολιτικές. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι, για την αντιμετώπιση των μακροπρόθεσμων συνεπειών των προσφυγικών ροών, η ελληνική κυβέρνηση καλείται να διαχειρισθεί την κρίση αυτή σε δύο επίπεδα. Το ένα αφορά στις συνεργασίες στα πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και των γειτονικών χωρών. Και το άλλο έχει να κάνει με τη ελληνική στρατηγική που θα εφαρμοσθεί, η οποία θα πρέπει να περιλαμβάνει ένα χρονοδιάγραμμα των αναγκαίων βραχυπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων μέτρων, καθώς επίσης τη χρηματοδότηση και τον τρόπο υλοποίηση τους.
Η δεύτερη επισήμανση εστιάζεται στον πληθυσμό της Τουρκίας, ο οποίος είναι πολυποίκιλος, με συνέπεια η συνοχή του να παρουσιάζει σοβαρά ενδημικά προβλήματα και πολλά τρωτά σημεία, τα οποία εάν μια ξένη δύναμη τα εκμεταλλευθεί με κατάλληλους χειρισμούς από τον καιρό της ειρήνης, θα μπορούσε να επιφέρει σημαντικό πλήγμα στην τουρκική εσωτερική ασφάλεια, κατά τη διάρκεια μιας θερμής συγκρουσιακής κατάστασης ή ένοπλης σύρραξης με κάποιο γειτονικό της κράτος. Άλλωστε, η εκτίμηση αυτή επιβεβαιώνεται με αρκετή σαφήνεια από τον Τούρκο δημοσιογράφο Semih İdiz σε άρθρο του με τίτλο «Η Τουρκία τείνει να διασπασθεί», όπου αναγράφονται τα εξής: «Εάν εξετάσουμε κοινωνιολογικά τη σημερινή Τουρκία θα διαπιστώσουμε ότι είναι μια χώρα σοβαρά διασπασμένη σε εθνικό, θρησκευτικό και ιδεολογικό επίπεδο. Η κατάσταση αυτή αντί να βελτιωθεί γίνεται ακόμη χειρότερη.» (Εφημερίδα Milliyet/17-03-2012).
Στη συνέχεια παρατίθενται σε πίνακες τα πληροφοριακά στοιχεία της Τουρκικής Στατιστικής Υπηρεσίας που αφορούν στην απογραφή του πληθυσμού της Τουρκίας από το 2007 έως το 2015, στο μέσο όρο ηλικίας στην Τουρκία κατά έτος και κατά φύλο από το 2007 έως το 2015, στην πρόβλεψη της διαμόρφωσης του πληθυσμού από το 2016 έως το 2075, καθώς επίσης στα στατιστικά στοιχεία αυτοκτονιών στην Τουρκία για το χρονικό διάστημα 2001-2014.
ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 2007 ΕΩΣ ΤΟ 2015 | |||||||
ΕΤΟΣ | ΗΛΙΚΙΑΚΗΟΜΑΔΑ | ΣΥΝΟΛΟ | ΑΝΔΡΕΣ | ΓΥΝΑΙΚΕΣ | ΣΥΝΟΛΟ | ΑΝΔΡΕΣ | ΓΥΝΑΙΚΕΣ |
ΠΟΣΟΣΤΟ (%) | |||||||
2007 | ΣΥΝΟΛΟ | 70 586 256 | 35 376 533 | 35 209 723 | 100,0 | 100,0 | 100,0 |
0-14 | 18 642 391 | 9 570 773 | 9 071 618 | 26,4 | 27,1 | 25,8 | |
15-64 | 46 943 690 | 23 655 657 | 23 288 033 | 66,5 | 66,9 | 66,1 | |
65 + | 5 000 175 | 2 150 103 | 2 850 072 | 7,1 | 6,1 | 8,1 | |
2008 | ΣΥΝΟΛΟ | 71 517 100 | 35 901 154 | 35 615 946 | 100,0 | 100,0 | 100,0 |
0-14 | 18 788 587 | 9 646 960 | 9 141 627 | 26,3 | 26,9 | 25,7 | |
15-64 | 47 835 090 | 24 114 713 | 23 720 377 | 66,9 | 67,2 | 66,6 | |
65 + | 4 893 423 | 2 139 481 | 2 753 942 | 6,8 | 6,0 | 7,7 | |
2009 | ΣΥΝΟΛΟ | 72 561 312 | 36 462 470 | 36 098 842 | 100,0 | 100,0 | 100,0 |
0-14 | 18 859 334 | 9 681 912 | 9 177 422 | 26,0 | 26,6 | 25,4 | |
15-64 | 48 618 564 | 24 557 794 | 24 060 770 | 67,0 | 67,4 | 66,7 | |
65 + | 5 083 414 | 2 222 764 | 2 860 650 | 7,0 | 6,1 | 7,9 | |
2010 | ΣΥΝΟΛΟ | 73 722 988 | 37 043 182 | 36 679 806 | 100,0 | 100,0 | 100,0 |
0-14 | 18 878 582 | 9 691 297 | 9 187 285 | 25,6 | 26,2 | 25,0 | |
15-64 | 49 516 670 | 25 020 856 | 24 495 814 | 67,2 | 67,5 | 66,8 | |
65 + | 5 327 736 | 2 331 029 | 2 996 707 | 7,2 | 6,3 | 8,2 | |
2011 | ΣΥΝΟΛΟ | 74 724 269 | 37 532 954 | 37 191 315 | 100,0 | 100,0 | 100,0 |
0-14 | 18 886 575 | 9 694 739 | 9 191 836 | 25,3 | 25,8 | 24,7 | |
15-64 | 50 346 979 | 25 440 290 | 24 906 689 | 67,4 | 67,8 | 67,0 | |
65 + | 5 490 715 | 2 397 925 | 3 092 790 | 7,3 | 6,4 | 8,3 | |
2012 | ΣΥΝΟΛΟ | 75 627 384 | 37 956 168 | 37 671 216 | 100,0 | 100,0 | 100,0 |
0-14 | 18 857 179 | 9 678 382 | 9 178 797 | 24,9 | 25,5 | 24,4 | |
15-64 | 51 088 202 | 25 803 873 | 25 284 329 | 67,6 | 68,0 | 67,1 | |
65 + | 5 682 003 | 2 473 913 | 3 208 090 | 7,5 | 6,5 | 8,5 | |
2013 | ΣΥΝΟΛΟ | 76 667 864 | 38 473 360 | 38 194 504 | 100,0 | 100,0 | 100,0 |
0-14 | 18 849 814 | 9 675 248 | 9 174 566 | 24,6 | 25,1 | 24,0 | |
15-64 | 51 926 356 | 26 237 038 | 25 689 318 | 67,7 | 68,2 | 67,3 | |
65 + | 5 891 694 | 2 561 074 | 3 330 620 | 7,7 | 6,7 | 8,7 | |
2014 | ΣΥΝΟΛΟ | 77 695 904 | 38 984 302 | 38 711 602 | 100,0 | 100,0 | 100,0 |
0-14 | 18 862 430 | 9.683 155 | 9 179 275 | 24,3 | 24,8 | 23,7 | |
15-64 | 52 640 512 | 26 601 724 | 26 038 788 | 67.8 | 68.2 | 67,3 | |
65 + | 6 192 962 | 2 699 423 | 3 493 539 | 8.0 | 6,9 | 9,0 | |
2015 | ΣΥΝΟΛΟ | 78 741 053 | 39 511 191 | 39 229 862 | 100,0 | 100,0 | 100,0 |
0-14 | 18 886 220 | 9 695 191 | 9 191 029 | 24,0 | 24,5 | 23,4 | |
15-64 | 53 359 594 | 26 972 558 | 26 387 036 | 67,8 | 68,3 | 67,3 | |
65 + | 6 495 239 | 2 843 442 | 3 651 797 | 8,2 | 7,2 | 9,3 |
ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΤΑ ΕΤΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΦΥΛΟ ΑΠΟ ΤΟ 2007 ΕΩΣ ΤΟ 2015 | |||
ΕΤΟΣ | ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ | ΣΤΟΥΣ ΑΝΔΡΕΣ | ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ |
2007 | 28,3 | 27,7 | 28,8 |
2008 | 28,5 | 27,9 | 29,0 |
2009 | 28,8 | 28,2 | 29,3 |
2010 | 29,2 | 28,7 | 29,8 |
2011 | 29,7 | 29,1 | 30,3 |
2012 | 30,1 | 29,5 | 30,6 |
2013 | 30,4 | 29,8 | 31,0 |
2014 | 30,7 | 30,1 | 31,3 |
2015 | 31,0 | 30,4 | 31,6 |
ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 2016 ΕΩΣ ΤΟ 2075 | |||
ΕΤΟΣ | ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ | ΕΤΟΣ | ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ |
2016 | 78 965 645 | 2046 | 93 283 052 |
2017 | 79 766 012 | 2047 | 93 366 932 |
2018 | 80 551 266 | 2048 | 93 426 741 |
2019 | 81 321 569 | 2049 | 93 463 312 |
2020 | 82 076 788 | 2050 | 93 475 575 |
2021 | 82 816 250 | 2051 | 93 464 322 |
2022 | 83 540 076 | 2052 | 93 439 748 |
2023 | 84 247 088 | 2053 | 93 400 901 |
2024 | 84 936 010 | 2054 | 93 347 176 |
2025 | 85 569 125 | 2055 | 93 277 765 |
2026 | 86 182 900 | 2056 | 93 192 514 |
2027 | 86 776 550 | 2057 | 93 094 517 |
2028 | 87 349 415 | 2058 | 92 983 622 |
2029 | 87 900 467 | 2059 | 92 858 359 |
2030 | 88 427 604 | 2060 | 92 716 895 |
2031 | 88 929 672 | 2061 | 92 560 559 |
2032 | 89 406 656 | 2062 | 92 391 593 |
2033 | 89 857 527 | 2063 | 92 208 292 |
2034 | 90 282 341 | 2064 | 92 011 145 |
2035 | 90 680 302 | 2065 | 91 800 361 |
2036 | 91 050 330 | 2066 | 91 576 634 |
2037 | 91 392 634 | 2067 | 91 344 401 |
2038 | 91 708 113 | 2068 | 91 103 415 |
2039 | 91 996 525 | 2069 | 90 851 271 |
2040 | 92 257 821 | 2070 | 90 589 432 |
2041 | 92 492 085 | 2071 | 90 319 404 |
2042 | 92 700 354 | 2072 | 90 041 548 |
2043 | 92 883 492 | 2073 | 89 757 396 |
2044 | 93 042 267 | 2074 | 89 466 941 |
2045 | 93 175 281 | 2075 | 89 172 088 |
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 2001 ΕΩΣ ΤΟ 2014 | |||
ΕΤΟΣ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΩΝ | ΡΥΘΜΟΣ ΑΥΞΗΣΗΣ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΩΝ (% οοο) | |
ΣΥΝΟΛΟ | ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ | ||
2001 | 2 584 |
| 3,97 |
2002 | 2 301 | 157 | 3,49 |
2003 | 2 705 | 95 | 4,04 |
2004 | 2 707 | 87 | 4,00 |
2005 | 2 703 | 99 | 3,94 |
2006 | 2 829 | 85 | 4,08 |
2007 | 2 793 | 88 | 3,98 |
2008 | 2 816 | 83 | 3,96 |
2009 | 2 898 | 75 | 4,02 |
2010 | 2 933 | 80 | 4,02 |
2011 | 2 677 | 65 | 3,62 |
2012 | 3 225 | 69 | 4,29 |
2013 | 3 252 |
| 4,27 |
2014 | 3 065 |
| 3,97 |
www.medintelligence.org