Πέμπτη
25 Απριλίου 2024
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 4967RSS FEED
Πόσο καύσιμο καταναλώνει πραγματικά το αυτοκίνητό μας;
30/09/2014

Για πρώτη φορά, στην Ευρώπη, Ένωση Καταναλωτών, έλεγξε τους ισχυρισμούς κατασκευαστών αυτοκινήτων, για την κατανάλωση καυσίμου. Τα αποτελέσματα του ελέγχου δείχνουν ότι οι ισχυρισμοί των κατασκευαστών είναι, συχνά, παραπλανητικοί, γιατί υποτιμούν την ποσότητα του καυσίμου που καταναλώνει ένα αυτοκίνητο.

H Altroconsumo, η Ένωση Καταναλωτών, στην Ιταλία, ανέθεσε σε ανεξάρτητο φορέα να ελέγξει τους ισχυρισμούς των κατασκευαστών. Ο φορέας χρησιμοποίησε την μέθοδο, που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές, για να μετρήσει την κατανάλωση του καυσίμου. Και, όμως, η πραγματική κατανάλωση ήταν από 18% έως και 50% μεγαλύτερη, από αυτήν που δήλωναν οι κατασκευαστές. Η Altroconsumo έλεγξε δύο μοντέλα αυτοκινήτων και αυτή τη στιγμή καταθέτει συλλογική προσφυγή, στα ιταλικά δικαστήρια, για να πάρουν πίσω τα επιπλέον χρήματα, που ξόδεψαν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Υπολογίζεται ότι μπορεί να έχουν ξοδέψει ακόμα και 500 Ευρώ, το χρόνο, περισσότερα από το ποσό, που υπόσχονται οι κατασκευαστές, στις διαφημίσεις.

Η BEUC – Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών – ζητάει, εδώ και καιρό, να αντικατασταθεί το σημερινό και ξεπερασμένο πρότυπο ελέγχου κατανάλωσης, με το νέο, το οποίο υιοθέτησαν τα Ηνωμένα Έθνη, το 2014. Οι έλεγχοι τόσο της Altroconsumo, όσο και άλλων φορέων αποκάλυψαν, ότι οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν «παραθυράκια» της νομοθεσίας, όπως το να αυξάνουν πολύ την πίεση, στα ελαστικά, ή να αφαιρούν βάρος, από τα οχήματα, ώστε να καταλήξουμε, σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές κατανάλωσης, από αυτές, που ισχύουν, σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Η Μονίκ Γκόγιενς, Διευθύντρια της BEUC - Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών – σχολίασε: «Οι καταναλωτές, που αγοράζουν αυτοκίνητα, που υποτίθεται ότι καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο, παραπλανώνται. Αν ένα αυτοκίνητο καταναλώνει δύο λίτρα περισσότερο καύσιμο ανά 100χλμ, από αυτό που δηλώνεται στη διαφήμιση, οι καταναλωτές πληρώνουν τον παραπλανητικό «πράσινο» ισχυρισμό της εταιρίας. Οι καταναλωτές, που χρησιμοποιούν την μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, ως κριτήριο επιλογής του αυτοκινήτου, που θα αγοράσουν, αξίζουν ακριβή πληροφόρηση. Μια από τις παρενέργειες αυτής της παραπλανητικής διαφήμισης αυτοκινήτων θα είναι οι καταναλωτές να μη δίνουν, πλέον, καμία σημασία, στην πληροφορία αυτή.

Οι κατασκευαστές μπορούν να χρησιμοποιήσουν αμέτρητα «κόλπα» για να φαίνονται τα αυτοκίνητά τους πιο οικονομικά. Το σύστημα ελέγχου, που εφαρμόζεται, από τη δεκαετία του ΄70 έχει ξεπεραστεί και απαιτείται, επειγόντως, επικαιροποίηση. Οι οδηγοί αξίζουν μια ευρωπαϊκή απάντηση, που θα επιβάλει, άμεσα, έναν πιο ακριβή έλεγχο.

Επίσης, οι μελλοντικοί αγοραστές αυτοκινήτων δεν αντιμετωπίζουν μόνον παραπλανητικούς ισχυρισμούς, για την κατανάλωση καυσίμου, αλλά και ανεπαρκή σήμανση, για την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2, για τα καινούργια αυτοκίνητα. Η απαραίτητη αλλαγή της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, για τα πρωτόκολλα ελέγχου, πρέπει να συνοδεύεται, απαραίτητα, με αλλαγές στην Ευρωπαϊκή Οδηγία, για τη σήμανση των αυτοκινήτων. Αυτή η επικαιροποίηση πρέπει να διασφαλίσει, εκτός των άλλων, την κατάταξη των αυτοκινήτων, με βάση τις απόλυτες εκπομπές ρύπων, έτσι ώστε να αποφύγουμε το ανεπιθύμητο, για τους καταναλωτές, σενάριο να κατατάσσεται ένα τεράστιο τζιπ, στην ίδια κατηγορία, με μικρά οικονομικά αυτοκίνητα.