Σαββατοκύριακo
20-21  Απριλίου 2024
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 4962RSS FEED
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ«ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ» ΑΠΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ
Αλλαγές στη σύνθεση, στον τρόπο διδασκαλίας και στον αριθμό των μαθημάτων προβλέπει το σχέδιο για το «Νέο Λύκειο» που παρουσίασε η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου.

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, το σχέδιο θα αρχίσει να μπαίνει σε εφαρμογή, ξεκινώντας από την Α’ τάξη Λυκείου, όπου καταργούνται τα επιστημονικά επίπεδα και οι κατευθύνσεις και τα μαθήματα μειώνονται σε επτά βασικά μεταξύ των οποίων θα είναι η Ελληνική Γλώσσα, η Ιστορία και τα Θρησκευτικά, που είναι υποχρεωτικά.

Στόχος του υπουργείου είναι να καταστήσει το λύκειο αυτόνομη μονάδα εκπαίδευσης, με την Α’ Λυκείου να αποτελεί τη γέφυρα γενικής κατάρτισης και παιδείας για τις επόμενες τάξεις.

Στη δεύτερη τάξη του Λυκείου θα υπάρχουν δύο κατευθύνσεις, η Α’ και η Β’, Θετική και Θεωρητική, ενώ θα προστεθεί και μια τρίτη που θα αφορά τα οικονομικά στην Γ’ Λυκείου.

Όσον αφορά το σύστημα εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δεν ανακοίνωσε λεπτομέρειες.
Οι αλλαγές θα ισχύσουν από το 2014 και βασικές αρχές θα είναι ο περιορισμός των εξεταζόμενων μαθημάτων, ο συνυπολογισμός της συνολικής επίδοσης του μαθητή, καθώς και η μη καθορισμένη εξεταστέα ύλη.

Μάλιστα, για πρώτη φορά, λόγο στην εισαγωγή των μαθητών θα έχουν και τα Ανώτατα Ιδρύματα, που καλούνται να θέσουν συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα.

Πέραν των αλλαγών, το υπουργείο εφιστά την προσοχή και στην εισαγωγή στο πρόγραμμα ενός νέου μαθήματος που αφορά την ερευνητική εργασία από ομάδες μαθητών και στις τρεις τάξεις Λυκείου.

Μέσα από ευρεία θεματολογία που θα αφορά τον πολιτισμό, την κοινωνία το περιβάλλον τα παιδιά θα συνθέτουν εργασίες με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής τους ικανότητας και την διάθεση για ομαδική συνεργασία. Το νέο μάθημα ενδέχεται να παίζει σημαντικό ρόλο στην εισαγωγή των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ θα συνυπολογίζεται και στην συνολική επίδοση των μαθητών.